Dlouho očekáváná nová/třetí generace i30 byla představena. A nevypadá vůbec zle!
Rozměry nové generace zůstaly prakticky stejné: Výška 1455mm tj o 15mm nižší, šířka 1795mm tj. o 15mm širší. Pouze délka narostla výrazněji a to o 4cm více na celkových 4,34 metru. Údaj objemu zavazadlového prostoru narostl o papírových 15 litrů na 395l u představené hatchback verze. Karosérie by měla být také o 22% tužší a 28kg lehčí než aktuální (za mě velmi povedená) verze. Parametry modelu kombi nejsou známy. Těšíme se na klubový test abychom si udělali osobní zkušenost.
Kromě změn exteriéru došlo také k velkým změnám pod kapotou a v interiéru.
Fanoušci zážehové varianty najdou v ceníku verze: 1,4 (100k), tj asi stávající verze známá z modelu i20 (neověřeno). Nově přichází 1.0 TGDI (120k) opět známý z i20 a nově 1.4 TGDI (140k)! Zmizely oblíbené 1.6 atmosféry, což sice z pohledu EU směrnic chápeme, ale je nám to líto, alespoň 1.6 GDI mohl zůstat… Uvidíme zda očekávaný N model nabídne 1.6TGDI (známý z aktuální i30 Turbo) či dokonce 2.0TGDI … Uvidíme co se chystá 😉
Zájemci o vznětovou variantu motorizace najdou klasickou 1.6 o výkonech 95k, 110k a 136k (změny motoru oproti současné verzi i30 nám zatím nejsou známy), tzn. z nabídky prozatím zmizela 1.4 CRDI…
Převodovky příkladně manuálně šestistupňové, nebo sedmistupňová dvojspojka. Podvozek přepracován, nicméně – na rozdíl od mnohé konkurence – stále zůstáváme u víceprvkové zadní nápravě.
Interiér byl přepracován a dostává 5″ (standart) nebo 8″ (navi) display. Podle statických obrázků a videa to vypadá, že nová i30 nepodléhá smrtícímu trendu „tlačítka pryč a vše na dotykový display“, nicméně až reálný test ukáže jakým směrem se ergonomie posunula. U navigačního systému zatím chybí informace o možnosti zrcadlení mobilního telefonu za centrálním display – pouze se zmiňuje o TomTom Live službách. Navigační systém podporuje nativně TomTom Live služby a možnost zrcadlení obrazovky mobilního telefonu pomocí protokolů Apple CarPlay a Android Auto. Mobilní telefon půjde nabíjet bezdrátově.
Nová generace přichází se spoustou bezpečnostních a komfortních systémů, které mezigeneračně přebírá z ostatních nových modelů Hyundai. Zmiňovány jsou – autonomní nouzové brzdění, signalizace nebezpečí čelní kolize, adaptivní tempomat, upozornění na kolizi při couvání, sledování mrtvého úhlu, čtení značek, lane assist a asistent dálkových světel (které vypadají na LED – u vyšších verzí, standardně očekávejme halogen)
Za redakci model nevypadá zle, počkejme si na představení v showroomech a hlavně na testovací jízdu! A také se těšíme na slibovanou N verzi, nemluvě o kombi provedení.
Článek se budeme snažit průběžně modifikovat dle získaných nových informací
Tým HCCZ
12.9.2016 – článek mírně editován na základě upřesněných informací