Autosalón v Ženevě – Bary

      Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Autosalón v Ženevě – Bary

Autosalon v Ženevě je jedním z největším autosalonem v Evropě. Je zde představeno spoustu konceptů a novinek různých automobilek. Součástí expozice je i výstava příslušenství autoservisů, myček a dalších automobilových odvětví.

Rozhodl jsem se tedy poprvé tento autosalon navštívit. Jelikož jsem jel poprvé, zvolil jsem dopravu autobusem přes cestovní kancelář (odjezd z Prahy večer, ráno příjezd do Ženevy, večer zase odjezd z Ženevy a příjezd ráno do Prahy). Po této zkušenosti se vyplatí spočítat náklady a vyrazit ve více lidech autem, popřípadě letenky z nocováním.

Autosalon je oproti českým obrovský. Už při přijíždění na parkoviště je znát, že se jedná o největší autosalon v evropě a že bude asi dosti oblíben.

Expozic mraky, konceptů taktéž. Celou dobu procházení jsem se nemohl dočkat na expozici Hyundaie, bohužel ten byl až ve druhem patře, takže skoro nakonci . Čekal jsem že KIA a Hyundai jakožto sestry budou vedle sebe ale nebylo tomu tak.

O ostatních značkách zde psát nebudu, bylo tam hodně pěkných novinek, ale zastavím se u značky KIA a Hyundai .

KIA tam měla pěknou novinku KIA Stinger – vzhled pěkný, motory se budou dodávát taky celkem slušné (V Evropě se bude Stinger nabízet se třemi různými motory: přeplňovaným benzínovým motorem 2,0 litru (výkon 255 k, nejvyšší točivý moment 353 Nm), turbo-dieselem 2,2 litru (200 k, 440 Nm), resp. dvojitě přeplňovaným agregátem 3,3 litru V6. Motor 3,3 litru nabídne nejvyšší výkon 370 koní a točivý moment 510 Nm. Díky zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,1 sekundy se tak tento model stává nejvýkonnějším sériovým modelem Kia v historii.). Dále novinka Niro (varianta plug-in hybrid).Představili se tam i stávající vozy jako třeba Optima kterou jsem si osahal a sedl si do ni poprvé. Srovnal bych to jako lepší i40 (doufám že se Hyundai vytáhne a omladí i40, nebo dá alespoň konkurenta Optimy). Z malých vozů byla představena Picanto GT-line.

 

Portfolio značky Hyundai bylo představeno všemi stávajícími modely. Hned u začátku stánku stála nová i30 v kombinaci světle šedá kůže a zbytek interiéru černé, tradičně ve plné výbavě vč. panoramatické střechy. Barva interieru mě velmi překvapila, tomu autu vysloveně slušela . Za ní byla očekávaná novinka i30 wagon (u nás Kombi ). První co mě zajímalo byl kufr a zadní pohled. Kufr se mi zdá větší jak u předchozí verze, přibyli lyžiny na uchycení jako u premiových značek (edit: i stávající i30 kombi má ve vyšších výbavách lyžiny), což je velké plus. Interiér stejný jak u krátké i30 (byla tam kombinace tmavě modré/černé), opět v plné výbavě takže nechyběla ani panoramatická střecha (sluší ji více jak u krátké). Místa pro sezení vzadu je dostatek (i se svými 184cm jsem se tam cítil dobře a bylo tam i poměrně dost místa pro nohy).

Hned vedle stála na otočném podstavci i30 Kombi v červené barvě, líbila se mi více jak tmavá, která stála otevřená. Za červenou i30 „wagon“ stál nový koncept EE Fuel Cell Concept. Dále byl ukázán ix35 Fuel Cell, který jezdí ve zkušebním režimu. Ukázány byli taky modely Ioniq (všechny verze vč. Autonomního). Zajímal mne Plug-in hybrid, který má být u nás představen až v polovině roku. Ukázala se i WRC i20 Coupé a koncept RN30. K vidění byla i i20 Active a i10 po faceliftu. Mrzela mě jen jedna věc, že nebyl u Hyundai přidruženy Genesis, ten na Ženevském autosalonu nebyl vůbec přítomen.

Když to celé shrnu – Nafotil jsem přes 500ks, po výstavišti sem se toulala více jak devět hodin (prošel jsem všechny expozice dvakrát). Ideální čas si vše v klidu vyzkoušet je před zavíračkou. Příští rok bych výlet opakoval, avšak bych popřemýšlel nad dopravou (jízda autobusem cca třináct hodin je nic moc).

Bary #MonsterMan

mapka výstaviště

mapka výstaviště

mapka výstaviště

mapka výstaviště

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

ŽEET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

EET Fuel Cell Concept

Ioniq Autonomous

Ioniq Autonomous

Ioniq Autonomous

Ioniq Autonomous

Ioniq Autonomous

Ioniq Autonomous

RN30

RN30

RN30

RN30

RN30

RN30

RN30

RN30

RN30

RN30

RN30 - interier

RN30 – interiér

i30 Combi - pohonná jednotka

i30 Combi – pohonná jednotka

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 Combi

i30 - interiér

i30 – interiér

i30 - interiér

i30 – interiér

i30 - interiér

i30 – interiér

i30

i30

i30

i30

i30

i30

i30

i30

i30

i30

Ioniq Plug-in hybrid

Ioniq Plug-in hybrid

Ioniq Plug-in hybrid

Ioniq Plug-in hybrid

ix35 Fuel Cell

ix35 Fuel Cell

ix35 Fuel Cell

ix35 Fuel Cell

i20 Coupe WRC

i20 Coupe WRC

i20 Coupe WRC

i20 Coupe WRC

i20 Coupe WRC

i20 Coupe WRC

i20 Coupe WRC

i20 Coupe WRC

i20 Coupe WRC

i20 Coupe WRC