Global Hyundai Club invitation je mezinárodní setkání, organizované centrálou Hyundai Motor Company v Koreji. Cílem celé akce je pozvat členy národních Hyundai klubů do Koreje, kde si několik dní užijí společného programu připraveného Hyundai Motor Company. Cílem celého setkání je poznat hlavní části společnosti Hyundai, užít si zábavu a nasdílet zkušenosti klubové organizace. Jednotlivé nominace – konkrétní osoby – jsou plně v kompetenci lokálního importéra dané země. V našem případě Hyundai Motor Czech s.r.o. Na letošní, v pořadí druhý, ročník byla nominována moje maličkost. Druhý ročník setkání se konal ve dnech 21. – 24. 9. 2014 v Soulu, Korea. Na následujících řádcích bych rád s vámi sdílel informace a mé osobní pocity z celého setkání.
Jak jsem již uvedl v prvním odstavci – jedná se o celosvětové setkání lidí, kteří jsou postiženi stejně jako my – jsou fandové značky Hyundai. Tento rok se nás sešlo cca 35 lidí z celého světa. Hyundai Motor Company pro nás připravila do posledního puntíku skvělých pár dní, které byly naplněny zábavou, novými vědomostmi a pozitivní energií sálající z okolí po celou dobu pobytu. Plán celého setkání byl dopředu znám (pro jistotu jsme ho každý měli vytištěný zezadu své identifikační kartičky). Jak sem již zmiňoval, struktura programu byla nirvánou pro každého fandu Hyundai aut:
Přílet
- Přistání na letišti Incheon
- Transport do Soulu
- Ubytování v hotelu
- Individuální program (dle následků Jet lag)
Den druhý
- Návštěva výrobního závodu Hyundai Asan Plant
- Oběd
- Návštěva Hyundai oceláren
- Večeře
Den třetí
- Návštěva Hyundai HQ
- Hyundai Motor Studio Seoul
- Oběd
- Program na závodní dráze Ansan Speedway
- Večeře
Den čtvrtý
- Vývojové centrum Hyundai Namyang
- Oběd
- Královský palác Gyeongbok Gung Soul
- Shopping
- Závěrečná slavnostní večeře
Přesuny mezi jednotlivými lokacemi byly zajištěny dvěma autobusy (jak jinak než Hyundai J). Délka přesunů byla v průměru 1,5 hodiny – tj. každý den se jednalo o poměrně časově náročnou organizaci, která začínala mezi sedmou a osmou ranní a končila nejdříve okolo osmé večer (nicméně kdo by šel tak brzy spát že 😉 )
A jak to tedy celé ve skutečnosti probíhalo?
Na sobotu (20.9.2014) jsem měl koupený přímý let z Ruzyně do Incheonu (letenky mi zajistilo HMC – děkuji 🙂 ). Let do Koreje trvá cca 10 hodin (zpět, díky proudění vzduchu, o hodinu déle). Kromě samotné délky letu s vámi i zamává i časový posun (+9 h oproti ČR). Odlet ve 14 hodin a přílet okolo sedmé ranní způsobí člověku pořádný Jet lag – byl jsem moc rád, že mám cca 24 hodin na aklimatizaci před samotným zahájením programu …
Po příletu, úspěšném absolvování imigračních procedur (vyplnění dotazníku, odběr otisku prstů, focení, razítko do pasu) na mě v příletové hale čekal člověk z Hyundai Motor Company, který zajišťoval dopravu jednotlivých účastníků setkání na hotel. Cesta z letiště do centra Soulu mě trvala necelé dvě hodiny linkovým autobusem (přímé spojení letiště, hotely v centru Soulu).
Pro některé z účastníků byly vypraveny vlastní autobusy – záleželo zda přílety lidí byly podobné – já jsem v daném čase byl samotný :-). Samotné ubytování bylo v centru Soulu v krásném hotelu Grand Intecontinental Seoul Parnas, ve světově známé čtvrti Gangnam (ano Gangnam style :D). Jako člověk, který nemá rád výšky, jsem „vyhrál“ ubytování v 27. patře 🙂 (zhruba ve 2/3 celkové výšky hotelu).
Nicméně jak člověk později zjistil, a delegátka upozornila, v Soulu je málo místa a proto se vše žene do výšky namísto šířky. Zbytek dne jsem trávil na pokoji bojujíc s Jet lag, abych měl maximum sil na první den…
První den
Dnes začínáme opravdu brzy – již v 7:00 nástup v hotelovém lobby a nástup do čekajících autobusů, jsem přiřazen do týmu „2“. Proč zrovna my jsme tým „B“? 😀 Co si vzpomínám, tak ve skupině „B“ byli převážně lidi z Evropy a v „A“ Amerika a Asie… Na první den programu je naplánována návštěva výrobního závodu Asan Plant (taková větší starší sestra Nošovického závodu, avšak s motorárnou). Do motorárny jsme se, bohužel, nedostali. Systém výroby je velmi podobný moravskému závodu, avšak vyráběné modely o moc lepší (Nová Sonata, Genesis a Grandeour/Azera). Člověk by si jistě vybral :-).
Po mezizastávce na oběd s doslova panoramatickým výhledem (otáčivá restaurace) jsme zamířili do Hyundai Steel (ocelárny) a zkoukli odkud se vlastně berou ty ocelové, 20t těžké, svitky :-). Neustále kolem nás běhají dva fotografové a každou chvíli máváme ve skupinovém focení.
Nicméně všichni jsou tu strašně milí, usměvaví a ve vzduchu je pozitivní a přátelská atmosféra. Během dne se navzájem seznamujeme a já oprašuji svojí angličtinu při komunikaci se členy německé, italské, turecké a filipínské delegace (mají výhodu, jsou tu po dvou). Ta pravá „seznamka“ se koná při naší první společné večeři, která bude v tradičním korejském stylu nedaleko hotelu. Za účasti marketingového ředitele, který nás učí pít kombinaci „korejského Saké“ a piva, se doplazíme do hotelu lehce společensky unaveni, nicméně plni zážitků z prvního dne. Ještě nesmím zapomenout na fakt, že konečně! mě někdo naučil jak správně jíst hůlkami – v Koreji od kolegy z Filipín J.
Druhý den
Naštěstí máme sraz u autobusu až v 8:00 (někteří stejně dorazí později, či jsou na poslední dobu buzeni hotelovým telefonem :D). Jelikož nás čeká oficiální setkání s Top managementem Hyundai, tak máme povinný dress code – Formal Attire. Takže košile a kvádro neležely na dně kufru nadarmo :-).
Po krátké prezentaci historie Hyundai jsme se přesunuli zpět do přízemí centrály Hyundai pořádně prolézt vystavené modely (nová Sonata LF, Genesis, ix35 fuelcell…), společné focení, mávání
a vyrážíme do Hyundai Desing center. Což není nic jiného než luxusní showroom (ne prodejna) v luxusní čtvrti Soulu, kde v 5 patrech najdeme vybrané modely Hyundai, knihovnu a galerii. S radostí jsme ve třetím patře objevili i20 WRC…
Po obědě nás čekal dlouhý přesun na nejvíce očekávaný bod celého programu – odpolední testovací jízdy na závodním okruhu Ansan speedway.
Po krátké instruktáži jsme byli rozděleni do tří skupin a postupně jsme si užívali tři „disciplíny“ – slalom, závodní okruh, jízda zručnosti na čas (známá z našich srazů). Testovací auta jedno lepší jak druhé – Genesis, Sonata LF, Equus, Gradeur, i40, Veloster Turbo).
Výsledkem bylo celé odpoledne ve znamení kvílení pneumatik, hučení motorů a ve vzduchu byl cítit zápach spálených pneumatik a utavených brzd. Obzvláště když na konci celého setkání sedli do aut profesionální jezdci a postupně na závodním okruhu provezli všechny zájemce :-). Jízda s novým Genesisem po závodním okruhu s lehounce vlajícím zadkem (ESP vypnuto) byl opravdu pekelný zážitek pro žaludek :D. Důkazem ostré jízdy bylo svezení dle schématu „dvě ostrá kola + jedno klidné na vychladnutí brzdových systémů“…
Po čtyřech hodinách fantazie opouštíme s kanoucí slzou závodní okruh a míříme na hotel. Závěr dne trávíme v přilehlé rybí restauraci a navzájem si sdělujeme zážitky z celého dne! Kolem desáté se všichni začínají zvedat a mizet na hotel, tak abychom byli svěží na další/poslední den před odletem.
Den třetí (poslední)
Opět sraz v 8:00 u autobusů a vyrážíme na dlouhou cestu do vývojového centra Hyundai. Byli jsme upozorněni na nutnost utajení a musíme se připravit na odevzdání mobilů a foťáků před vstupem do areálu. R&D centrum Hyundai je vzdáleno cca 1,5 hodiny cesty autobusem od Soulu. Čekal sem větší areál, ale to co se objevilo mi vyrazilo dech – takové malé městečko s vnitřním testovacím okruhem, EMC komorami, crash centrem, design centrem a v neposlední řadě muzeem! Prostě obrovský uzavřený areál. Samozřejmě jsme nemohli projít všechny části, ale projeli jsme si testovací okruh a cestou potkali spoustu zamaskovaných aut (nová ix35, v té době ještě utajovaná H350, F/L i30…). Následovalo krátké nahlédnutí do crash centra a zkouknutí test dummies (kdo byl v červnu na HCCZ srazu, tak tuší jak sem se tam pobavil :D). Návštěva R&D centra byla zakončena v „muzeu“. Uvozovky jsem přidal, protože kromě kompletní historie modelů Hyundai zde byly dopodrobna představeny i technologie ze současnosti (motory, převodovky, elektronika..). Prostě radost pro oko fanouška :-). Následující fotografii sem si vyžádal jako památku na klubové modrého „skupáče“…
S krátkou zastávkou na oběd jsme zamířili opět do centra Soulu, tentokrát nás čekalo něco naprosto mimo automobilový průmysl – královský palác Gyeongbok Gung. Doufám, že jsem průvodkyni dobře rozuměl – při okupaci Japonskem jim celý palác zničili, nicméně Korejci si nyní staví budovu po budově znovu, dle dochovaných plánů. Mrkněte na fotky a také si jistě řeknete – WoW! :-).
Posledním bodem celého dne a vlastně i celého setkání byla závěrečná slavnostní večeře v hotelu za účasti top managementu Hyundai. Tj. opět do formálního obleku a troška stresu na začátku, která se rozplynula hned zpočátku při vzájemném seznámení. Byli jsme náhodně rozsazeni ke kulatým stolům, u každého seděl jeden z členů TOP managementu Hyundai. U našeho stolu např. seděl pan Won Shin Chang, senior vice president…
Celý večer byl ve znamení příjemného povídání při živé hudbě. Celý večer a vlastně celé setkání bylo zakončeno videem z našeho setkání, závěrečné focení a pak jedno velké loučení. Tolik báječných lidí na jednom místě – prostě paráda! Jelikož nejbližší „sesterské kluby“ byly z Německa a Itálie, tak snad kluci přijmou pozvánku na jedno z našich budoucích setkání!
Na závěr, a musím to napsat: Chci poděkovat Hyundai Motor Czech s.r.o. za nominaci a pozvání na toto báječné setkání a především Hyundai Motor Company za organizaci, již druhého ročníku, této akce! Byl to silný a neopakovatelný zážitek na kterém jsem získal povědomí o fungování společnosti Hyundai a zároveň získal představu o fungování jednotlivých klubů na celém světě.
Věřím, že příští rok bude následovat další člen klubu. A kdo to bude? Napadá mě odpověď kluků z německého klubu na mojí otázku “Proč zrovna vy jste byli nominováni?”: “Jako odměnu za výrazné přispění k fungování klubu v Německu”.
Kamsa hamnida (děkuji)
PS: Fotky ještě zpracovávám a slibuji, že do konce roku umístím na klubový web 🙂