Hyundai startuje hromadnou výrobu ix35 Fuel Cell

      Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Hyundai startuje hromadnou výrobu ix35 Fuel Cell

Hyundai jako první automobilka v historii dokončil první výrobní linku určenou pro hromadnou produkci vozů poháněných vodíkovými články, konkrétně ix35 Fuel Cell. Zároveň s masovou produkcí plánuje nabídnout tyto modely i pro Evropský trh.

Z výrobní linky v Ulsanu dnes sjel první seriově vyrobený vůz ix35 Fuel Cell. Bývalý předseda závodu Hyundai v Nošovicích a nynější místopředseda společnosti Hyundai Motor Company Eok Jo Kim při té příležitosti řekl „S modelem ix35 Fuel Cell se Hyundai stal první automobilkou mířící k budoucnosti bez emisí. ix35 Fuel Cell je nejekologičtějším seriově vyráběným vozidlem v celém automobilovém průmyslu a dokazuje, že využití pohonu pomocí vodíkových článků v každodenním provozu už není pouhý sen.“

ix35 Fuel Cell odhalená při spuštění výrobní linky bude jednou ze sedmnáctiexemplářů určených pro flotilové zákazníky v Dánské Kodani a Švédském Skåne. V rámci plánů do roku 2025  zbavit Kodaň veškerých emisí  CO2,  bude dodáno patnáct vozů ix35 Fuel Cell, další dva exempláře budou brázdit silnice ve Skåne. Větší využití vozů ix35 Fuel Cell je plánováno také v Korejském Ulsanu  kde sídlí samotná centrála společnosti Hyundai Motor a je budována komplexní síť čerpacích stanic.

Hyundai plánuje do roku 2015 vyrobit tisíc vozů ix35 Fuel Cell pro soukormé a firemní flotily hlavně v Evropě kde se Evropská unie aktivně podílí na budouvání vodíkových čerpacích stanic.

Strategie která otevírá technologii Fuel Cell světové trhy spočívá hlavně v rozšiřování sítě čerpacích stanic, při dostatečném pokrytí nic nebrání masové výrobě a distribuci těchto vozů po celém světě.
Po roce 2015  navíc plánuje Hyundai možnost prodeje těchto vozů i koncovým zákazníkům.

ix35 Fuel Cell je poháněno vodíkem který je přeměňován na elektrickou energii pohánějící elekotromotor. Jediná odpadní látka generovaná tímto sytémem je čistá vodní pára. ix35 Fuel Cell také dokazuje že se její dynamické vlastnosti prakticky rovnají benzínové variantě ix35. Nádrž ix35 Fuel Cell je vodíkem naplněna během několik minut, zrychlení z nuly na 100km/h je 12.5 sekundy, maximální ryhclost je 160km/h a maximální dojezd činí až 594km

ix35 Fuel Cell je vznikla během 14 let nepřetržitého výzkumu do kterého automobilka investovala několik set milionů EUR

Technická specifikace ix35 Fuel Cell

Délka 4,410 mm
Šířka 1,820 mm
Výška 1,655 mm
Dojezd 594 km
Efektivita pohonu 0.95 kgH2/100km    *27.8km/ℓ(NEDC)
Maximální rychlost 160 km/hr (100 mph)
Zrychlení 0 – 100 km/h 12.5 sekund
Výkon palivového článku 100 kW
Systém ukládání energie baterie, 24 kW
Palivo Vodík (700 bar, 5.6 kg)
Emise Vodní pára

[nggallery id=12]