Na probíhajícím IAA ve Franfurtu Hyundai představil několik zajímavých novinek, které to jsou?
Hyundai i20 Active
„Odolná“ verze současného modelu i20 přináší zcela přepracovaný vzhled. Světlá výška karosérie je o 20mm zvýšena. Poloha vnitřních sedadel také. i20 Active je „oplastován“ a přidává klasické stříbrné podélné střešní nosiče. Názor za redakci – je škoda, že se jedná pouze o „přilepení nelakovaných dílů“ a v nabídce není model AWD. 🙂
Nové motory
V souvislosti s uvedením nové i20 Active Hyundai představil i slibované motor „ze série downsizing“ 1.0 T-GDI. Tento nový tříválec s turbodmychadlem bude dodáván ve dvou výkonových variantách 100 k, nebo 120 k (171,6 N.m při 1500 min-1) a bude dostupný i pro klasický model i20 (začátek 2016).
Dále byl představena jednotka 1.4 T-GDI (140k / 242 N.m). Předpokládáme nasazení do modelů i30, byť Hyundai modelovou řadu a termín nasazení neupřesnil.
Konektivita
Od konce roku 2015 bude pro všechny modely i20 nabízena služba TomTom LIVE (7 let předplatného zdarma v rámci paketu LIVE). Tato služba zahrnuje dopravní zpravodajství v reálném čase, předpověď počasí, vyhledávání bodů zájmu a v některých zemích i upozorňování na místa měření rychlosti.
Zajímavější je představení systému Android Auto , který bude do konce roku dostupný v modelové řadě 2015. Dle dostupných informací je Hyundai (i40) jedním z prvních vozů, který může být vybaven tímto systémem
Nové Santa Fe F/L
Tento rok očekávané představení faceliftu modelu Santa Fe je na světě. Na následujících fotografiích je vidět, že model ještě více zatraktivnil a to jak po stránce vnějšího vzhledu, tak interiéru. Kromě změn designu přibyli i nové prvky bezpečnostní a komfortní výbavy, které jsme poprvé mohli vidět v modelu Genesis sedan: systém autonomního nouzového brždění (AEB), Adaptivní tempomat SCC, prostorový kamerový systém AVM, nový navigační systém s podporou DAB, Systém sledování slepého úhlu BSD, systém na upozorňování na vozidla při couvání z nepřehledných míst. Největší změna se ale odehrála pod kapotou, kam přichází nově optimalizované motory:
- čtyřválec CRDI 2.0 (150k/400 N.m @ 1750 – 2500 min-1)
- čtyřválec CRDI 2.2. (200k/440 N.m @ 1750 – 2750 min-1)
- čtyřválec GDI 2.4 (188k/241 N.m @ 4000 min-1)
Těšíme se až nové modely budeme moci vyzkoušet na živo!
Originál video:
Tým HCCZ